Затримка авіарейсу та компенсації

Статистика каже, тільки 49% чартерних рейсів виконуються у призначений час, 45% рейсів вилітає із запізненням менш ніж на годину. Якщо Ваш рейс затримали більше однієї години, то Вам просто не пощастило і Ви потрапили в ці 6% “щасливчиків”.

Від чого затримуються рейси та хто винен?

Давайте розбиратися… Вильоти нерідко відкладаються через погодні умови, різні збої в роботі аеропорту та інші сторонні умови. Варто сказати, що коли в затримці вильоту винними виявляються авіатори, вони в обов’язковому порядку зобов’язані компенсувати пасажирам незручності: нагодувати гарячим харчуванням, розмістити в готелі.

Як показує практика, всі подальші спроби туристів стягнути з авіакомпанії компенсацію за моральні збитки, як правило, ні до чого не призводить. Інша річ, якщо це буде шкода матеріальна…

Не всі туристи готові і хочуть позиватися до непунктуальних перевізників. За рік буває не більше 2 – 3 подібних випадків. Однак доведені до суду позови зазвичай вирішуються на користь пасажира.

Хто винен?

Однозначно сказати не можна…. Можна сказати точно, хто НЕ винен і не може впливати на затримки рейсів… це туристична агенція, яка Вам продала тур. Частково винен туроператор, бо уклав договір із обов’язковим авіаперевізником. Хоча треба зазначити, що вибір авіаперевізників не такий великий і ще не зовсім зрозуміло, хто кому диктує умови співпраці.

Будь-який комплект документів на тур містить авіаквиток, який є Вашим договором з авіаперевізником. Тому всі Ваші претензії насамперед адресуються льотній кампанії.

Якщо авіакомпанія не винна в затримці, вона переадресовує претенції до консолідатора рейсу (замовника рейсу). Але у будь-якому разі відповідає авіакомпанія, так як у неї договір із Вами. Взаємні претензії між авіаперевізником та консолідатором Вас не стосуються… це їх внутрішні проблеми.

І наостанок наводимо коментар до статті Цивільного кодексу.

“… встановлена відповідальність перевізника за прострочення доставки пасажира і багажу в пункт призначення у формі штрафу у розмірі 25% встановленого законом МРОТ за кожну годину прострочення, але не більше 50% перевізної плати, якщо він не доведе, що прострочення мало місце внаслідок непереборної сили, усунення несправності повітряного судна, що загрожує життю чи здоров’ю пасажира, або інших обставин, що не залежать від перевізника.”

Суму штрафу Ви завжди зможете порахувати самі. Щоправда, останнім часом точаться розмови, що: «…необхідно підняти суми штрафу за затримку рейсів», але це лише розмови. Поживемо побачимо…